Fotoğraf düzenleme uygulamaları arasında vazgeçilmezlerden biri olan VSCO, her yıl yayınladığı yıllık raporlar ile önemli analizleri gözler önüne seriyor. Bu yıl yayınlanan rapor ise Z kuşağı hakkında önemli bilgiler veriyor. VSCO’nun 100 milyon kayıtlı kullanıcısının %75’i 25 yaş altında yer alıyor. Elde edilen sonuçlar uygulamanın veri bankasından ve kullanıcılardan alınan verilerle hazırlanmış. Z kuşağı ile ilgili önemli bilgiler içeren bu rapora yakından bakalım.
Z kuşağı gençleri zorlu geçen 2020 yılını atlatırken onlara yardımcı olan şeyleri şu şekilde sıraladı:
– Gençlerin %34’ü yemek pişirme, batik boyama, fotoğrafçılık, müzikle ilgilenme, resim yapma, deneysel makyaj çalışmaları ve yazı yazma gibi yaratıcı olunabilecek şeyler denediğini söyledi.
– %32’si zoom görüşmeleri, FaceTime, mesajlaşma ve sosyal medyada vakit geçirme gibi yollarla aile ve arkadaşlarıyla bağlantıda kalmaya çalıştıklarını söyledi.
– %19’u dinlenmek, egzersiz yapmak, yaratıcı ritüeller denemek gibi kişisel bakıma ve kendilerine yoğunlaştığını söyledi.
– %14'ü ise olaylara tepki göstererek, seçmenlere mektuplar yazarak politik olarak daha aktif olduklarını açıkladı.
Z kuşağı gençleri 2020 yılında hayatlarına neşe ve eğlence katmak için para harcadığı alanları şu şekilde sıraladı:
– %59 kıyafetlere
– %57 cilt bakım ürünlerine
– %44 eğlence / yayın hizmetlerine
– %30 sosyal medya uygulamalarına
– %28 sanat malzemelerine
Z kuşağı gençleri 2020 yılının en kapsayıcı markalarını şu şekilde sıraladı:
– Fenty (%44)
– Savage X Fenty (%29)
– Aerie (%29)
Z kuşağı gençleri bu cilt bakım ürünleri olmadan yaşayamayacağını bildirdi:
– Nemlendirici (%44)
– Yüz temizleyici (%43)
– Yüz maskeleri (%25)
Z kuşağı gençleri 2021 yılında ez az görmek istediği şeyleri sıraladı:
– Linç kültürü (%24)
– Şiddet (%22)
– Slaktivizm (%19)
Z kuşağı gençleri en çok çalışmak istedikleri şirketleri şöyle sıraladı:
– Google (%18)
– Apple (%8)
– Fenty (%8)