İlk lanse edildiğinde genci, yaşlısı herkes tarafından ilgi gören Vine platformu, kullanıcı dostu arayüzü ve hızla büyüyen aktif kullanıcı sayısıyla hızla ilgi görmüş ancak zirveyi gördükten kısa bir süre sonra fişi çekilmişti.
Geçtiğimiz yıllarda hayatımıza giren Musical.ly adındaki müzik temelli video platformu ise milyarlara varan kullanıcı sayısı sonrası Çin merkezli ByteDance tarafından satın alınarak yeni bir kapı aralamış, Tiktok hayatımıza girmişti. Dijital dünyanın en popüler platformu olarak gösterilen, yüksek ve hızlı modanın önemli temsilcilerine de ev sahipliği yapan Tiktok, yakın zamanda bir rakip ile karşılaşacak.
Instagram geçtiğimiz Kasım ayında Brezilya’da test edilmeye başlanıp geçtiğimiz ay ise Almanya, Fransa ve Hindistan’da test kullanıcıları ile buluşan yeni platform, Tiktok gibi video içeriklere yoğunlaşmakta. Reels adındaki bu yeni platform, Instagram ile entegre çalışarak hali hazırda sahip olduğunu takipçilerinize yeni içerikler sunma olanağı sağlayacak. İster hikayenizde, ister direkt mesajla ya da profilinizeki özel sekmede yer alacak şekilde paylaşıma izin veren Reels, Z Jenerasyonunu yakalamayı hedeflerken, Hindistan pazarını da es geçmiyor. Biliyorsunuzdur, Tiktok Hindistan’da yasaklı.