2022’nin ilk çeyreğinde 200 bin abone kaybettiğini açıklayan dijital yayın platformu Netflix’teki kriz devam ediyor.
Netflix, onlarca yıldan sonra ilk kez kullanıcı kaybı yaşadığını anons etmiş ve 2022’nin ilk çeyreğinde 200 bin abone kaybettiğini ifade etmişti. Bu da haliyle şirketin bazı yaptırımlarda bulunmasına neden oldu. Şirketin son dönemde yaptığı işten çıkarmaların ardındaki gerekçe olarak gelir kaybı gösterildi.
Şirket 150 çalışanının gelirlerin azalması nedeniyle işine son verdi.
Netflix temsilcisi, yavaşlayan gelir artışının, maliyet büyümesini de yavaşlatmalarına yol açtığını bu nedenle büyük bir kısmı ABD merkezli yaklaşık 150 çalışanın işten çıkarıldığını açıkladı. Bu değişikliklerin bireysel performanstan ziyade iş gereksinimleri tarafından yönlendirildiğini de ekledi.
Netflix’in yakın bir gelecekte 2 milyon abone daha kaybetmeyi beklediği tahmin ediliyor.
Mart ayında Rusya’daki hizmetlerini sonlandıran şirket abone kaybını kısmen Rusya’nın Ukrayna’yı işgaline de bağlıyor. Abone kayıplarını en aza indirmeye uğraşan Netflix, bu kapsamda reklam destekli abonelik modellerini test etme sürecine girdiğini ve farklı hanelerde aynı Netflix hesabını kullananlardan ek ücret talep edileceğini açıkladı.
İlginizi çekebilir: