Uzun zamandır dijital platformlar arasında birinciliği kaptırmayan Netflix, 1 milyona yakın abone kaybettiğini duyurdu. Daha fazla abone kaybetmesini engelleyen yapımın Stranger Things olduğunu söyleyen Netflix, bu dönemde düşüşte.
Dünyaca ünlü dijital platform Netflix, Nisan ve Temmuz ayları arasında yaklaşık 1 milyon abone kaybettiğini açıkladı. Yeni dijital platformların kullanılmaya başlamasıyla abone kaybeden Netflix, aslında daha fazla kayıp beklediğini, ve kurtarıcısının en popüler dizi olan Stranger Things olduğunu belirtti.
Kurtarıcısı Stranger Things
Netflix’in CEO’su Reed Hastings, abone kaybının daha da artmasını engelleyen şeyin Netflix orijinal yapımı olan Stranger Things olduğunu söyledi. Dünya çapında popüler olan Stranger Things dizisi, Netflix abone sayısı ve izlenme sayısına büyük katkıda bulundu.
Ampere Analysis direktörü Guy Bisson, bu düşüşle ilgili “Eğer liderseniz gidilecek tek bir yön vardır” dedi ve diğer platformların artmasının Netflix’in abone kaybıyla doğru orantılı olduğunu belirtti.
Netflix, yaklaşık 1 milyon abone kaybetti
Netflix’in şimdiye kadar yaşadığı en büyük kayıp olan 1 milyon abonelik kayıp, en çok Amerika, Kanada ve Avrupa‘da yaşandı.
2020 yılında pandemi ile Squid Game ve The Crown gibi yapımlar platformun başarısını yükseltmişti. Ancak pandeminin sona ermesiyle, abonelerin sadakati sorgulandı.
Sektörde rekabet arttı
Netflix’in şu anki en büyük rakipleri Disney+, Amazon Prime, Apple TV, HBO gibi dijital platformlar.
Haziran sonuna kadar yaklaşık 220 milyon abonesi bulunan Netflix, hala lider konumunda. Dijital platform sektörünün hala birincisi olan Netflix, rekabetin artacağını düşünüyor.
Stranger Things en popüler yapım
1 Temmuz’da 4. sezon 2. kısmı yayınlanan Stranger Things, son zamanların en popüler yapımı oldu. Stranger Things’in 4. sezon izlenme süresi 1 milyar 15 milyona ulaştı.