All Magazine
No Result
View All Result
  • Magazin
  • Moda
  • Life Style
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Kültür-Sanat
  • Astroloji
  • Röportaj
  • Sinema
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Dizi/TV
All Magazine
  • Magazin
  • Moda
  • Life Style
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Kültür-Sanat
  • Astroloji
  • Röportaj
  • Sinema
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Dizi/TV
All Magazine
No Result
View All Result
Home Alışveriş

Güzellik sektörü durmadan büyüyor! Sosyal medya patlama yarattı

Her yıl daha da büyüyen güzellik-kozmetik sektörü özellikle sosyal medya platformlarını ve reklamları kullanarak cinsiyet ve yaş fark etmeksizin insanların kozmetik-güzellik ürünleri ve hizmetlerine karşı taleplerinin artmasını sağlıyor.

Güzellik sektörü durmadan büyüyor! Sosyal medya patlama yarattı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Kadriye Örgen

Kozmetik ve güzellik sektörü, araştırma şirketi Nielssen’e göre 10 yıldır yükselen sektörlerin içinde yer alıyor. Kozmetik sektörünün son yıllarda hızla büyümesinin nedenleri araştırıldığında; devletler tarafından kozmetik ithalatı ve ihracatının desteklenmesi, teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal ağların ürün pazarlamadaki başarısı, e-ticaretin gelişmesi, kozmetiklerin tüketicilerin ürün satın alma potansiyeli üzerindeki duygusal etkileri gibi faktörler öne çıkıyor.

“Pazar Türkiye’de her yıl yüzde 10 büyümektedir”

Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü’nün Kozmetik Sektörü Raporuna göre, Türkiye’deki ekonomik gelişmeye bağlı olarak, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl ortalama yüzde 10 büyümektedir. Pazarda dünya pazarıyla paralellik gösterir şekilde doğal kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinin payının yüzde 5 civarında olduğu tahmin edilmektedir ve Türkiye’de pazarlanan ürünlerin sadece yüzde 10’unu Türkiye menşeli ürünler oluşturmaktadır. Bununla beraber Türkiye’nin kozmetik maddeleri ithalatı, 2018 yılında 1,1 milyar ABD Doları (yaklaşık 7 buçuk milyar TL) iken, 2019 yılında yerli üretimdeki artışla beraber yüzde 10,3 oranında azalma meydana gelmiştir. 2019 yılında Türkiye’nin kozmetik ürünleri ithalatında en fazla payı alan ülke yüzde 14,8 pay ile Almanya ve sırasıyla yüzde 14,2’lik payla Fransa ile yüzde 11,6’lık payla İrlanda olarak kaydedildi.

“Sosyal ağlar, kullanıcının satın alma yolculuğunun önemli bir parçası”

Commencis’in Dijital Odağında Güzellik: Kozmetik Sektörüne Bakış Raporunda verilen bilgilere göre ünlü kozmetik markaları, sosyal medya platformlarını ve sosyal medya ünlüleri olan “Influencerlar”ı pazarlama aracı olarak son zamanlarda sıklıkla kullanmaktadır. “Influencer”lar ve “AR filtreleri”yle zenginleşen sosyal ağlar, kullanıcının satın alma yolculuğunun önemli bir parçası. Raporda yer alan verilere göre, bir kullanıcı bir ruj denemek için en az 80 saniyesini artırılmış̧ gerçeklikle desteklenmiş platformlarda geçiriyor. Kozmetik otomatları ise kullanıcıların fiziksel satın alma sürecini hızlandırıyor. Raporda kozmetik otomatlarının en başarılı örneklerinden biri olan “Vengo”ya da yer veriliyor. Rapora göre “Vengo”, binden fazla yerde ayda 25 milyon tüketiciye ulaşıyor.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Prof.Dr. Aslı Yapar Gönenç konuyla bağlantılı olarak, küresel markaların tüketiciler üzerinde daha etkili olan küresel reklam alma olanağına sahip olduğunu belirtirken, teknolojinin gelişmesi ve buna bağlı olarak yeni medya ortamlarının hızla gelişmesinin küreselleşmeyi daha da yaygınlaştırdığını ve bu durumda elbette kozmetik sektörünün de bundan fazlasıyla yararlandığını vurguladı.

“Pandemi döneminde kozmetik alışverişine E-Ticaret ile devam”

Commencis’in Dijital Odağında Güzellik: Kozmetik Sektörüne Bakış Raporunda yer alan bilgilere göre; ünlü kozmetik markası Sephora’nın, online satışlarının 2020’nin ortasında yüzde 30 arttığı belirtilirken, online başarısını arttırılmış gerçekliklerle de destekleyen Amazon ise güzellik kategorisinde geçtiğimiz yıllarda yüzde 192’lik bir büyüme gösterdiği yine raporda belirtiliyor.
Pandemi döneminde birçok sektör ekonomik olarak olumsuz etkilendi fakat Commencis’in raporuna göre ünlü kozmetik markalarının online satışlar sayesinde ekonomik olarak olumsuz etkilendiği söylenemez. Konuyla ilgili İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Prof.Dr. Aslı Yapar Gönenç, kozmetik sektörünün uluslararası bir sektör olduğu için küresel sermayenin himayesinde olabileceğini ifade ederken, bugün bakıldığında tüm kozmetik ürünlerinin küresel birer marka olduğunun görülebileceğini ve böyle olunca da elbette ekonomik krizlere dayanmalarının mümkün olabileceğini aktardı.

“Kozmetik ürünlerinin tüketiciler üzerindeki etkisi”

Fransa Parfüm ve Kozmetik Federasyonu FEBEA’nın tüketicilerin bakış açılarına yer veren çalışmasına göre katılımcılardan yüzde 60’ı kozmetikleri özgüven ve ruh halini iyileştirmek için satın aldıklarını söylerken yüzde 40’lık bir kesim ise kozmetiklerin aile ve meslek yaşamlarını olumlu yönde etkilediğini söylüyor.
Alman Kozmetik, Makyaj, Parfümeri ve Deterjan Derneği IKW tarafından yapılan çalışmada verilen bilgilere göre ise ergenlik çağındaki, genç ve yetişkin bireylerin yüzde 85’inin yaşamlarında güzellik ve bakımın çok önemli olduğunu vurgularken, kullanıcıların yüzde 73’ü kişisel bakım ürünleri kullandıklarında kendilerini daha güvende, yüzde 63’ü ise kendilerini daha çekici hissettiklerini belirtiyorlar.

Popüler

  • Zara markasının en sevilen kadın parfümleri

    Zara markasının en sevilen kadın parfümleri

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • Minox ile saç problemlerinize bilimsel çözüm

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • İrem Derici’den ‘iç çamaşırı’ ifşası!

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • Yaz günlerinde arkadaşlarla yapılacak eğlenceli aktiviteler

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • 90’lardan 30 romantik komedi filmi

    1 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
No Result
View All Result

En yeniler

Altın Palmiye’den MUBI ekranlarına

Altın Palmiye’den MUBI ekranlarına

İki kardeş, bir strateji: Amerikan gücünün görünmeyen yüzü

İki kardeş, bir strateji: Amerikan gücünün görünmeyen yüzü

Sibel Uzun’dan cesur bir davet: Duygusal Özgürleşme

Sibel Uzun’dan cesur bir davet: Duygusal Özgürleşme

Saklanmanın ve görünmenin romanı: ‘Milas’ raflarda

Saklanmanın ve görünmenin romanı: ‘Milas’ raflarda

Guns N’ Roses İstanbul’da: 13 tırlık dev konser hazır!

Guns N’ Roses İstanbul’da: 13 tırlık dev konser hazır!

UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi Disney+’ta başlıyor

UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi Disney+’ta başlıyor

GapStudio: Zac Posen’in yaratıcılığıyla şekillenen Gap’in yeni moda vizyonu

GapStudio: Zac Posen’in yaratıcılığıyla şekillenen Gap’in yeni moda vizyonu

Dior Cruise 2026 koleksiyonu: Zamanın donmuş güzelliği

Dior Cruise 2026 koleksiyonu: Zamanın donmuş güzelliği

all logo

 © 2022 ALL Dergisi Türkiye’nin en çok satan ve okunan moda, alışveriş dergisi.

Kategoriler

  • Moda
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Magazin
  • Sağlık
  • Astroloji
  • Life Style
  • Röportaj
  • Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Dizi/TV
  • Sürdürülebilirlik
  • Seyahat
  • Teknoloji
  • Spor
  • ALL Gurme
  • ALL Men
  • Video
  • Künye

Bizi Takip Edin

Gizlilik Politikası · Kullanım Koşulları · Çerez Politikası

No Result
View All Result
  • Moda
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Magazin
  • Sağlık
  • Astroloji
  • Life Style
  • Röportaj
  • Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Dizi/TV
  • Sürdürülebilirlik
  • Seyahat
  • Teknoloji
  • Spor
  • ALL Gurme
    • Ramazan
  • ALL Men
  • Video
  • Künye

© 2022 ALL Dergisi - Türkiye'nin en çok satan ve okunan moda, alışveriş dergisi