All Magazine
No Result
View All Result
  • Magazin
  • Moda
  • Life Style
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Kültür-Sanat
  • Astroloji
  • Röportaj
  • Sinema
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Dizi/TV
All Magazine
  • Magazin
  • Moda
  • Life Style
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Kültür-Sanat
  • Astroloji
  • Röportaj
  • Sinema
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Dizi/TV
All Magazine
No Result
View All Result
Home Life Style

Influencer’lar ile ilgili dikkat çeken rapor

Markaları ve sosyal içerik üreticilerini bir araya getirmeyi hedefleyen INFLOW Network, Influencer’lar hakkında çarpıcı bir rapor ortaya koydu..

Influencer’lar ile ilgili dikkat çeken rapor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Korona dönemiyle birlikte giderek güçlenen ve hayatımızın büyük bir bölümünü kaplayan Influencer Marketing sektörü 2022 yılına da oldukça güçlü bir giriş yaptı. Sektörün genişlemesi ve ilerlemesiyle birlikte, Influencer’ların kitleleri kadar etkileşim oranları da önem kazandı.

Markalar, yapılan iş birliklerinin etkisinin artması için Influencer’ların etkileşim oranları ve takipçi kitlelerinin yaşı, cinsiyeti gibi çeşitli kriterleri de göz önünde bulundurmaya başladılar. Bu gelişmeler doğrultusunda 2022 yılında sektöre markalar tarafından 15 milyar dolar harcama yapılması bekleniyor.

Markaları ve sosyal içerik üreticilerini bir araya getirmeyi hedefleyen INFLOW Network, Influencer’lar hakkında data üreten HypeAuditor ile gerçekleştirdiği işbirliği sayesinde markaları doğru yönlendirmeyi ve en uygun Influencer’lar ile eşleştirmeyi hedefliyor. Bu iş birliğinin sektöre yönelik önemli bir katkısı da Türkiye’deki Influencer Marketing ilerleyişi hakkında hayata geçirilen ve 2022 yılının ilk yarısını kapsayan rapor.

Influencer

INFLOW Network ve HypeAuditor iş birliğinin en önemli sonucu ise raporlama sistemi…

Influencer Marketing çalışmaları özelinde INFLOW Network ve HypeAuditor işbirliği sonucunda markalara sunulacak olan raporda; kullanıcıların yaş aralığı, Türkiye’deki mikro, makro ve nano Influencerlar hakkında bilgiler, takipçilerin aktifliği ve gerçekliği, 2022 yılında adından en çok bahsedilen markalar ve Influencer’lar gibi birçok farklı veriler yer alıyor.

Rapora göre, Türk Instagram kullanıcılarının yüzde 46’sını 25-34 yaş aralığı oluşturuyor. Bu yaş grubunun cinsiyet dağılım oranları ise % 19 kadın ve % 24 erkek olarak şekilleniyor. Türk kullanıcı kitlesinin yüzde 83’ünü 34 yaş altı kullanıcılar oluşturduğu için, Instagram bu yaş grubuna hitap etmek için en iyi platform olarak konumlanıyor.

Türkiye’de, Instagram’da içerik üretenlerin % 49,3’ünü Mikro-Influencer’lar oluşturuyor.

Influencer

Bu içerik üreticilerinin 5 bin – 20 bin arasında bir takipçi sayısı bulunuyor. Nano-Influencerlar ise kitleleriyle en güçlü bağa ve dolayısıyla % 4.9 ile en yüksek etkileşime sahip konumdalar. Raporun öne çıkan sonuçları şöyle:

  • Pazarlama profesyonellerinin %68’i Influencer Pazarlama Kampanyaları için Instagram’ı tercih ediyor. Influencer pazarlaması sektöründe Instagram, yeni kitlelere ulaşmak ve hedef kitleye direkt hitap etmek için en iyi platform olarak konumlanıyor.
  • Instagram’daki takipçi kitlelerinin yalnızca %72’sinin gerçek insanlardan oluşması, dataların önemini anlamamızı sağlıyor.
  • Kullanıcıların %46’sını 25-34 yaş arası nüfus oluşturuyor. Bu oran markaların pazarlama stratejileri açısından çok önemli.

Influencer

  • Etkileşim ve iletişim açısından en yüksek verim nano Influencer’lardan elde ediliyor.
  • Türkiye’deki Influencerlar’ın büyük bir çoğunluğu (%7.2) lifestyle içeriği üretiyor. Diğer popüler içerik kategorileri ise eğlence ve şaka (%6.1), fotoğrafçılık (% 5.2) ve aile (% 4.9) olarak sıralanıyor.
  • Türkiye’deki Influencer’ların%38.59’u dolandırıcılıktan etkileniyor. Bu noktada, doğru bir platform ve doğru datalarla çalışmak önem taşıyor.
  • Instagram’daki Influencer pazarlama kampanyalarında tüketici, halihazırda güvendiği birinden markayı öğrenme şansı elde ediyor. Bu da geleneksel reklamcılıkta var olan hedef kitle ve reklam arasındaki duvarın yıkılmasını sağlıyor. Tüketici, markayı aynı zamanda günlük olarak kullandığı bir platformda tanıyor. Bir içerik üreticisi bir ürünü veya hizmeti tanıttığında güvenilir bir öneri olarak algılanıyor ki bu markalar için çok büyük bir avantaj sağlıyor.

Türkiye’nin Influencer pazarlama sektöründeki durumunu detaylı inceleyen rapora bu linkten ulaşabilirsiniz.

Popüler

  • Zara markasının en sevilen kadın parfümleri

    Zara markasının en sevilen kadın parfümleri

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • Aslı Sivri: Bu şarkı benim için yapılmış resmen!

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • Simge Sağın’ın dudak uçuklatan yeni evi!

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • Minox ile saç problemlerinize bilimsel çözüm

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
  • Hazal Subaşı: Ön yargıları yıkmak için çok çalıştım

    0 Paylaşım
    Share 0 Tweet 0
No Result
View All Result

En yeniler

Yeni sayfalar açılıyor: Haftanın dikkat çeken kitapları

Yeni sayfalar açılıyor: Haftanın dikkat çeken kitapları

Fener Evleri’nde üç yeni sergi sanatseverlerle buluşuyor

Fener Evleri’nde üç yeni sergi sanatseverlerle buluşuyor

Arter, Dünya Müzeler Günü’nde sanatı erişilebilir kılıyor

Arter, Dünya Müzeler Günü’nde sanatı erişilebilir kılıyor

Kerem Alışık Cannes Film Festivali kırmızı halısında!

Kerem Alışık Cannes Film Festivali kırmızı halısında!

Korku tutkunlarının favorisi geri dönüyor

Korku tutkunlarının favorisi geri dönüyor

Max’in adı tekrar ‘HBO Max’ oluyor

Max’in adı tekrar ‘HBO Max’ oluyor

ANQI’den İstanbul’a masalsı bir sanat yolculuğu

ANQI’den İstanbul’a masalsı bir sanat yolculuğu

Guns N’ Roses tam kadro grup üyeleriyle İstanbul’da

Guns N’ Roses tam kadro grup üyeleriyle İstanbul’da

all logo

 © 2022 ALL Dergisi Türkiye’nin en çok satan ve okunan moda, alışveriş dergisi.

Kategoriler

  • Moda
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Magazin
  • Sağlık
  • Astroloji
  • Life Style
  • Röportaj
  • Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Dizi/TV
  • Sürdürülebilirlik
  • Seyahat
  • Teknoloji
  • Spor
  • ALL Gurme
  • ALL Men
  • Video
  • Künye

Bizi Takip Edin

Gizlilik Politikası · Kullanım Koşulları · Çerez Politikası

No Result
View All Result
  • Moda
  • Güzellik
  • Alışveriş
  • Magazin
  • Sağlık
  • Astroloji
  • Life Style
  • Röportaj
  • Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Dizi/TV
  • Sürdürülebilirlik
  • Seyahat
  • Teknoloji
  • Spor
  • ALL Gurme
    • Ramazan
  • ALL Men
  • Video
  • Künye

© 2022 ALL Dergisi - Türkiye'nin en çok satan ve okunan moda, alışveriş dergisi