Gezegenimizin sürüklendiği acı verici çevresel kıyamet ortamı artık tam anlamıyla gözlerimizin önümüzde ivme kazanıyor. Ve değişim hareketleri artık sorumluluktan çok bir tür zorunluluk.
Moda piyasası ise belki de konuya son dönem bilincini fazlaca arttıranlar arasında ki, tam da bu noktada bir takım farklılıklara gidiliyor. Çünkü bilincin tam olarak arttırılması gereken an; gerçek deri üretiminde kullanılan büyükbaş hayvanlar çevrede karbon emisyonunu artırırken, hayvan ölümlerine neden oluşu, pamuk hasadından kaynaklı kirlilik ve su kontaminasyonu, polyester ve naylon üretimi sırasında atmosfere salınan zararlı kimyasal gazlar ve milyonlarca tekstil atığı…
Üzüm derisinden, ananas ve turunçgil liflerine; elma, muz ve mantar derilerinden gül ipeğine kadar bu bitki bazlı alternatifler hızlı dünyaya mal olan üretimlerin yerini hızla alıyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu çevresel kıyametle mücadele amacıyla Stella McCartney, Hermès, adidas ve Nike gibi markalar koleksiyonları için giderek daha fazla sürdürülebilir biyomalzemelere yöneliyor. Bunun yanında, 2019 yılında, ananas ve turunçgil liflerinden elde edilmiş deriler ile bir tasarım dizisi sunan H&M, 2020 yılında “wine leather” adı verilen şarap bazlı bir deri ile koleksiyonuna sürdürülebilir bir imza attı.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Sonuç olarak hayvansal deri tercihlerinin en aza indirgenmesi, sürdürülebilir piyasadan daha duygusal biçimiyle, sürdürülebilir vicdanlara hitap ederek, hayvan ölümlerinde azalma, Amazon ormanlarının büyük ölçüde korunması ve dünya çapında su israfının azaltılması anlamlarını da içinde barındırıyor.