Herkese merhaba! Selam güzel insanlar! Ben geldim! Melduş yine karşınızda! Nasılsınız? Haftanız nasıl geçiyor? Neler ve kimlerle uğraşıyorsunuz? Hayatın içinde karşılaştığımız insanlar bizi ister istemez çok etkiliyor. Hatırlarsanız geçtiğimiz günlerde sizlerle “Saygı” konusunu masaya yatırmıştık. Saygı hayatımızın tamamını kapsıyor çünkü. Başkalarına karşı göstermek zorunda olduğumuzu bir kenara bıraktım her şeyden ve herkesten önce kendimize göstermemiz gereken bir kavram bir davranış biçimi olduğunu çok iyi bilmek gerekiyor. Şu gerçekten çok önemli bir tespit psikolojide; bir insan bir davranışı ilk olarak kendisine gösterdiğinde öğreniyor ve zamanla öğreten tarafa geçiyor. Öğrendikçe büyüyor büyüdükçe olgunlaşıyor…
Nasıl? Muhteşem bir girizgâh yapmadık mı ama? İşte bu şahane girizgâhtan sonra gelelim sizlerle bugün konuşmak istediğim konuya. Konu başlığından da anladığınız üzere bugün “Subliminal Mesajlardan Oluşan Biz-i” konuşacağız. Bu ne mi demek? Haydi gelin birlikte konuşalım!
Hazırsak başlıyoruz….
Selam! Mesajınız Var!
Subliminal mesajlar iletişimin olmazsa olmaz bir parçası. İletişimin kolu bacağı eli ayağı desek oldukça yerinde bir benzetme yapmış oluruz. Özellikle markaların vazgeçilmezleri arasında. Bunun sebebi, anlatmak istediğinizi, vermek istediğiniz mesajı hiç suya sabuna bulaşmadan alttan alttan verebiliyor olmanız. Markalar, filmler, çizgi filmler, şarkı sözleri, video klipler vb… aklınıza gelebilecek birçok noktada yer alan subliminal mesajlar, hayatımızı bizden gizli ele geçirmiş durumdalar. Bu kadar hayatımızın içinde olması, subliminal mesaj vermek isteyen kişi ve tüzel kişilere bizi gizlice kontrol edebilme şansı veriyor. Çünkü bunu sinsice ve gizlice istedikleri formatta oluşturup, algılarımızı beynimizin içinde konumlanarak yapabiliyorlar…
Subliminal Biz!
Pekiiii! Biz bu işin neresindeyiz? Subliminal biz ne demek? Biz bu işin tam orta noktasında yer alıyoruz güzel insanlar! Üzgünüm ama biz olmadan subliminal mesaj denilen bir oluşumun var olması imkânsız. “Subliminal Biz” aslında iki farklı grupta yer alıyor. İlki bu mesajı üreten biz, ikincisi bu mesaja maruz kalarak tüketen biz. Kimi kitle bunun farkında ve bunu nasıl yöneteceğini iyi bilen tarafta yer alıyor. Kimi kitle ise bu durumun farkında değil ve bilinçsizce verilen her mesajı harfi harfine alıp hayatına empoze ediyor….
Subliminal mesajlar artık, teknolojinin de çok ilerlemesi ve özellikle ülkemizde teknoloji tüketiminin bilinç seviyesinin oldukça düşük olması sebebiyle hayatımızın çok çok çok içinde yer alıyor. O kadar sık maruz kalıyoruz ki, bazen bize gösterilen ile bizim gördüğümüz arasında bağlantı kuramayabiliyoruz. Şimdi şöyle bir durum var. Subliminal mesaj yoluyla bu mesajı tercih edenler bize kendi algılarından oluşan bir aktarım gerçekleştirmeye çalışıyorlar ancak şunu söylemek durumundayım bir iletişim uzmanı olarak, subliminal mesajlar aslında öznel oluşumlardır.
Misal!…
Peki bu ne demek? Misal, ben bir markayım. Belli bir hedef kitlem var ve yer aldığım pazarda rakiplerimi geride bırakabilmem için hem hedef kitle analizimi çok iyi yapıyor olmam hem de eş zamanlı olarak rakiplerimin yürüdüğü dedikodu koridorlarını çok iyi öğrenmem gerekiyor. Hedef kitlem sabit olabilir ama özellikleri, beklentileri, tercihleri, psikolojileri, sosyoekonomik oluşumları, beşerî faktörleri vb… değişkenlik gösterebilir. Çünkü hayat değişken bir materyaldir. Benim bir marka olarak bu değişimi özenle ve detaylıca takip etmem gerekiyor. Analizlerimi doğru saptamalarla gerçekleştirmem, başarılı bir gözlemci olmam gerekiyor. Rakiplerimin yürüdüğü dedikodu koridorlarında yürürken ayak izlerimi bırakmam ve eş zamanlı olarak ağızdan ağıza iletişim dediğimiz gerçekliği yaratabilmem gerekiyor….
Analiz Vakti!
Bir marka olarak ben, tüm bu analizleri yaptıktan sonra vermek istediğim mesajı oluşturup bunu hiç fark edilmeyecek şekilde markamın logosuna, sloganına, varsa müziğine, reklam filmlerine vb… noktalarına empoze ediyor olmalıyım. Ve geriye tüm bu çalışmaların sunumu geliyor. Prezentasyon çok önemli bir noktadır. Nasıl sunduğunuz, hangi içerikte sunduğunuz çok önemli. Aksi takdirde tüm emekleriniz boşa gider. %100 bir başarı için %1’lik dahi yanılma payı bırakamazsınız. Prezentasyonun ardından, perdeleri indirip, başarı bayraklarını sallamaya başlayabiliriz. Çünkü amacımıza ulaşmışızdır artık.
Ve Görev Tamam!
İşte size yeni doğan bir kavram “Subliminal Biz”. Farkında olarak ya da olmayarak okuduğumuz, maruz kaldığımız bu mesajlar, yeni nesil bir biz yaratmayı başardı. 7’den 70’e tüm yaş grupları bu mesaj yığınına maruz kalıyor. Bu mesajlar çok farklı anlamlardan oluşabilir, değişkenlik gösterebilir. Bunu bu mesajları okumayı öğrendikçe anlayabiliriz güzel insanlar…
Evet! Ben Melda Özen. Sizlerle bugün önemli bir kavram olan Subliminal Mesajları farklı bir bakış açısı ve konu başlığıyla ele alarak konuşmak istedim. Ve merak ediyorum, sizler bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz. Yazın bana konuşalım canlarım. Instagram adresim @officiallmeldaozen90. Yorumlarınızı bekliyorum. Haftaya görüşmek üzere. Sizleri seviyorum…
Melda Özen
İlginizi çekebilir: