Yıllardır gerçekleştirdiği danışmanlık, reklam ve PR işlerini, dijitalleşen dünyaya ayak uydurarak ağırlıklı olarak dijitale taşıyan Mehmet Ali Gül ile sektöre dair görüşlerini ve öngörülerini konuşuyoruz.
Reklam ve PR dünyasına nereden nereden sesleniyorsun, yaptığın işler ve seni daha yakından tanıyabilir miyiz?
Giderek dijitalleşen dünyada senelerdir gerçekleştirdiğim danışmanlık işini ağırlıklı olarak dijitale taşıdım diyebiliriz. Reklam sektöründeki varlığımı sosyal medya aracılığı ile besleyerek dünya markaları ile Türkiye arasında bağlantı kuruyor, işbirlikleri yaratıyor, markalaşma süreçlerinde dijital danışmanlık sağlıyorum. Bu bazen Türkiye’deki influencer & ünlü isimler ile dünya markalarını bir araya getirmek, bazen de Türk markalarının yurtdışındaki varlığı konusunda danışmanlık şeklinde ilerliyor. Bir yandan da kendi sosyal medya hesaplarımı aktif kullanarak, özellikle seyahat ve lüks tüketim markalarıyla kreatif içerikler üretiyorum.
Sosyal medyada da güçlü ve etkili bir profil sunuyorsun. İki tarafın birbirini beslediğini düşünüyor musunuz, nasıl kuruyorsun bu bağlantıyı?
Reklam ve pazarlama sektörünün geldiği noktada dijitalleşme büyük önem taşıyor. Dijital dünya dediğimiz şey tabii ki çok geniş kapsamlı, ancak bizlerin kişisel olarak bunu en aktif ve sık kullandığımız kısmı sosyal medya hesaplarımız. Aslında hepsi bir bütün. Kesinlikle birbirini beslediğini düşünüyor, elimden geldiğince sosyal medya aracılığıyla oluşan networkümü de geliştirmeye çalışıyorum. Böylesine sanal bir dünyada gerçekten samimi ilişkiler kurabilmenin bu bağlantıları güçlendirdiğini düşünüyorum.
İşbirliklerini ve projelerini ilerletirken yol haritanı çizmene hangi detaylar yön veriyor?
Dijitalleşme bu kadar hızlı ilerlerken marketing dünyasında tüketici ve marka davranışları da ‘online’ kalmaya evrildi aslında. Ben de sosyal medyada ‘online’ kalmaya gayret ederken, iş dünyasında kurduğum ilişkileri en etkili biçimde aktif tutmaya özen göstererek, etik değerlerime sahip çıkarak, yeni trendleri takip ederek ve özellikle lüks tüketim markalarının bu dijital dünyadaki varlıklarına katkıda bulunacak yaratıcı ve sürdürülebilir projeler üreterek ilerliyorum bu yolda.
Sektörün ve yapılan işlerin ileriye dönük gelişimlerini ön görebiliyor musun?
Teknoloji ilerledikçe sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, yapay zeka gibi kavramlar önem kazanıyor ve bu da dijital pazarlamada çok daha büyük devrimler gerçekleştireceğini öngörmemizi sağlıyor. Sektörde ve yapılan işlerde de bu kavramların etkisini hissetmeye başladık, daha da fazlasını göreceğimiz günler yakın! Dünya markaları ile gerçekleştirdiğim görüşmelerden çıkarımlarım ile de yakın süreçte bizi dijital dünyada çok daha büyük teknoloji devrimlerinin beklediğini söyleyebilirim. Markalar artık sosyal medya sayesinde çok kısa sürede çok etkili geri bildirimler alabileceklerinin ve daha da önemlisi direk hedef kitleye ulaşabileceklerinin farkında! Bu da dijitale verilen önemin artmasını ve yatırımların artık bu yönde olmasını sağlıyor tabi. Gelişim hızla devam edecek ve artık buna adapte olan markalar varlıklarını sürdürecek bundan kuşkum yok.