Röportaj Yunus Başaran
Son günlerde dijital medyada veya çevrenizde bir aksesuar markası görmüş olmalısınız; Marché İstanbul. Klasik ancak işlevsel görünümü, renk ve materyal seçeneğiyle takipçilerinin gönlünü kazanmış olan markanın kurucusu Nazlı Bozdağ, alanında önemli okullarda okuyarak moda tasarımı ve işletmesi konusunda uzmanlaşmış, ardından Marché İstanbul’un doğmasını sağlamış. Kendisiyle markanın hikayesini, gelecek planlarını konuştuğumuz söyleşi hemen aşağıda.
Marché İstanbul nasıl doğdu? Biraz bahseder misiniz? Adı nereden geliyor?
Markayı yaratma fikri iki sene öncesine dayanıyor ama hayata geçmesi biraz zaman aldı.
Aslında zaman aldı demek istemiyorum, her şeyde olduğu gibi su akıp yolunu buldu. Daha önceden hayata geçmiş olsaydı, tüm dikkatimi ve emeğimi markaya vermem çok zor olurdu.
İlk etap, aklımdaki malzemeleri bulmak, daha sonra da bunları hayata geçirebilecek üreticilerle temasa geçmekti. Aslında tüm bu basit ve çok da kimsenin değer vermediği malzemeleri gün yüzüne çıkardık diyebiliriz. İstanbul’un mazide kalmış rafine şehir hayatından ilham alarak 2018 yılında kuruldu ve İstanbul’un kaybolan bonmarşelerinden adını aldı.
Markanızı diğer markalardan ayıran en önemli özellik nedir?
Geldiği bir yer ve bir hikayesi olması…
Marché İstanbul dijital dünyanın önde gelenleri tarafından oldukça revaçta. Bunda dijital dünyaya hakim olmanız etkili oldu mu?
Aslında dijital olarak başarısını tamamıyla gerçek bir yaşamı yansıtmasına, ürünlerin olduğu haliyle köklerine bağlı kalarak fotoğraflanmasına ve gerçek ilham kaynaklarının özen ve ilgiyle seçilmiş olmasına bağlıyorum.
Modellerinizden Oversize Canvas Lido modeli sezon trendlerinden büyük çanta akımına hitap ediyor. En çok tercih edilen modeliniz hangisi?
Evet, en çok tercih edilen modelimiz Lido. Su itici mumlu kanvastan yapılan model, boyutları, kumaşları, renkleri ve formları itibarıyla günün her saatine uygun olması ve kolay taşınabildiği için popüler sanırım.
Yeni sezonda bizleri bekleyen bir sürpriz var mı, güzel bir işbirliği gibi?
Yeni bir kapsül koleksiyon üzerinde çalışmaktayız desem…
Splendid Palas işbirliğiniz devam ediyor mu? Bu proje nasıl doğdu?
Splendid Palas ile olan işbirliğimiz devam ediyor. Prens Adaları’na olan sevgimiz buluşmamıza vesile oldu ve bir ada çantası yaratmak istedik. Sabah bisiklete binerken, öğlen plaja giderken ve gece bir davette kullanılabilecek çok yönlü bir çanta yarattık.
Marché İstanbul’da sadece çantalar yok; bileklikler, kolyeler ve peştamallar da yer alıyor. Yeni eklenecek ürün grupları da var mı?
Evet, koleksiyona ufak yeni parçalar ekleme niyetimiz var. Kısmet!
Ürünlerinize nereden ulaşabiliriz?
www.marcheistanbul.shop üzerinden ve web sitemizde yer alan satış noktalarından ulaşılabiliyor.