Z jenerasyonu modaya yön veriyor. Onlar daha bilinçli ve ne istedikleri konusunda oldukça kararlı. Jenerasyon aynı zamanda bu dünyanın sahibi olmadığını bilecek kadar zeki. Onlar geleceklerini bu doğrultuda çizerken çevrelerini de şekillendirmeyi başarıyor. Ve tabii ki sektör de bu doğrultuda olumlu yönde evriliyor.
Birçok moda markası ekolojik koleksiyonlarına bu sebeple ağırlık vermeye başladı. Onlardan bir diğeri ise zamansız tasarımlarıyla kalbimizi çalan, sadece Z jenerasyonuna değil Y ve X jenerasyonlarına da ulaşarak çok yönlülüğünü sıklıkla vurgulayan Colin’s.
2021-22 Sonbahar-Kış koleksiyonunda çeşitliliği anlatan Colin’s sıcak sonbahar tonlarıyla bize nostalji yaşatacak. Hal böyle olunca ortaya iç ısıtan bir renk paleti cümbüşü çıkıyor. Ve elbette ekolojik yaklaşımı yine bu sezonda karşımıza çıkıyor.
Her fırsatta bizlere, “doğa olmadan var olamayız” mesajını veren Colin’s Ecologic Jeans koleksiyonuyla bu mesajı perçinliyor. Koleksiyon reklam kampanyası ise doğayı dolu dolu yaşadığımız, İstanbul’un yanı başındaki Yedigöller’in masalsı atmosferinde gerçekleşiyor.
Tüm bu hikayeye ek olarak ise “bir marka nasıl ekolojik olabilir?” sorusunun cevabını vermek kalıyor geriye. Colin’s, Ecologic Jeans koleksiyonunun jakronlarında deri ve kimyasal kullanmıyor. Koleksiyondaki aksesuarların %70’i geri dönüştürülmüş materyallerden elde ediliyor. Devamlı inovatif çözüm araştırmalarında olan Colin’s, jean üretiminde %50 su tasarrufu sağlıyor. Düğmeler doğada 2 yıl içinde kaybolabiliyor. Ayrıca Colin’s, enerji tasarrufu sağlamak ve çevreye zarar veren kimyasal kullanımını asgari düzeye indirmek için geliştirdiği teknikle su ve kimyasal kullanımını %80 oranında azalttı. Etiketler için ise geri dönüştürülmüş kraft kağıtlar kullanılıyor.
Colin’s’in tüm bu hamleleri ve bu kalp eriten koleksiyonunun altında bir mesaj var aslına bakarsanız; “Jean varlığı ve üretimi ile çevreye duyarlı olurken şıklığımızdan da ödün vermemize gerek yok.”.