PETA’nın en sürdürülebilir vegan markalarından biri olan Save The Duck, geçtiğimiz ay Türkiye’ye geldi. Dünyada sürdürülebilirlik için en önemli sertifikalardan biri olan B Corp’a sahip olan markanın yüzde 100 sürdürülebilir ve vegan montlarının altında yatan felsefeyi Save The Duck Türkiye Genel Müdürü Pınar Akçam ile konuştuk.
Save the Duck neyi temsil ediyor ve markayı bu kadar özel kılan şey nedir?
Save the Duck İtalyan bir giyim markası olmaktan öte dünyanın kaynaklarına ve yaşayanlarının iyiliğine saygılı olarak ilham verici bir marka olmak vizyonuyla modada sürdürebilirliği temsil ediyor. Markanın en önemli özelliği fast fashion mantığının aksine zamansız ve inovatif ürünlerle yaşam boyu size eşlik etmek ve bunu yaparken de hayvanlara, doğaya ve insanlara saygı göstermek. Yeni kampanyamız “Respect” ile çevremize saygı göstermenin önemini ve hayvanların acı çekmesine veya sömürülmesine neden olan hiçbir malzemeyi kullanmama sözümüzü vurguladık. 10 seneden fazladır bu sözümüzde durarak 29 milyondan fazla canlıyı kurtardık.
Sürdürülebilirliğe dayalı bir iş modeline sahip giyim markaları, son yıllarda tüketicilerin daha yeşil seçimler konusunda farkındalığının artmasıyla popülerlik kazandı. Save The Duck’un dünyada bilinirliği ne durumda?
Save the Duck markası olarak İtalya, Almanya, İsviçre, Hong Kong, ABD ve Türkiye’de yeni açılan mağazalarımıza ek olarak online olarak globalde geniş bir yelpazede ürünlerimiz beğeniye sunuluyor. Sürdürebilirliğe önem veren, çevre dostu, hayvansever ve etik marka değerleri arayan tüketicilerin bildiği markaların başında geliyoruz. Ağırlıklı olarak dış giyim ürünleri satışa sunduğumuz için pazardaki alternatif dış giyim markaları içerisinde %100 vegan olmamız ile öne çıkıyoruz.
Save the Duck, alternatif bir kuş tüyüyle sıcak tutan ceketleriyle tanınıyor ve kendini hayvan ve zulüm içermeyen bir moda markası olarak markalaştırıyor. Sürdürülebilirlik üst düzeyde peki ne kadar modanın içinde?
Hayvansal hiçbir ürün içermeyen ürünlerimizi tedarik ederken kaynaklarımızı verimli kullanmayı hedefliyoruz. Kuş tüyüne alternatif olarak geliştirdiğimiz elyaf lifi PLUMTECH yüksek koruma sağlarken ördeklerin tüylerinin yolunmasına gerek kalmadan soğuğa karşı mükemmel bir koruma sağlıyor.
Save the Duck’ın DNA’sında sürdürebilir gelişim var; bu her alan için geçerli; üretim için kullandığımız teknolojilerden materyallere kadar dikkat ediyoruz. 2018’den beri şeffaf bir şekilde Sürdürebilirlik raporlarımızı paylaşıyoruz. 2020’den beri ise Certilogo ile işbirliği yaparak ürünlerimizin orijinalliğini belirterek tüketicilerimiz ürünlerimizi satışa sunmasını sağladık. 2024 yazından beri ise Dijital Ürün Pasaportu ile ürünlerimizin kumaşı, üretim süreçlerinde şeffaflık sağlayarak paylaşıp ürünlerimizin yaşam döngüsünü uzatıyoruz. Zamansız stiller yaratarak sürdürebilir moda döngüsünü destekliyoruz.
Markanını kurucusu Nicolas Bargi, “Hayalim, bu ördeğin sürdürülebilirliğin Red Bull’u olabilmesi,” demiş. “Bu bir yaşam tarzı sermaye markası, sadece bir koleksiyonla ilgili değil” demiş. Açıklar mısınız?
Forbes tarafından sürdürebilirliğe önem veren 100 firma arasında seçilen markamız; B-Corp sertifikasına sahip ilk İtalyan marka. Bu sertifikaya sahip firmalar sosyal, çevresel ve yönetim performansında yüksek standartları takip ediyor, üretirken çevremize olan tüm etkiyi düşündüğümüzün bir göstergesi. Moda markasından öte Save the Duck‘ın “sürdürülebilir yenilik” ve “hayvan dostu moda”ya olan bağlılığı; PETA onaylı olması ve geri dönüştürülmüş materyaller kullanmasıyla modada üretimin sürdürebilirliğinin bayrak taşıyıcısı olmasını sağlıyor.
Markanızı en iyi tanımlayan ilk üç kelime nedir? Neden?
Hayvan dostu, sürdürebilirlik ve saygı. Yüzde 100 veganız. Hayvan kökenli veya hayvanların acı çekmesine veya sömürülmesine neden olan hiçbir malzemeyi kullanmama sözümüzü her zaman sürdürdük. Değer zincirimizde faaliyet gösteren kişilerin yaptığı katkının öneminin farkındayız. Her gün, her insanın haklarına saygı göstererek, karşılıklı güvene dayalı ilişkiler kurmak için çalışıyoruz. Çalışma şeklimizi geliştiren yenilikçi çözümleri sürekli arayarak olumlu etkiler yaratmak için bizi çevreleyen doğadan ilham alıyoruz.
Spor ve moda pazarı büyüktür ve sürekli değişime tabidir. Gelecek sezonda ne gibi yenilikler gelecek markaya?
Markamız her alanda sürekli kendini geliştiriyor ve büyüyor. Koleksiyonumuzda öne çıkan parçalar dış giyim ürünlerimiz olsa da, yeni sezonda aksesuarlarımızı ve diğer kategorilerdeki sweatshirt, pantolon gibi ürünlerimizi yüksek performans ve inovatif kumaşlarda sunarak çeşitlendireceğiz.