Vücudun Su İhtiyacını Karşılayan Besinler

Hangi besinler vücudunuzun su dengesini koruyor merak ediyor musunuz?

Vücudun Su İhtiyacını Karşılayan Besinler
Yayın Tarihi: 23.07.2018 13:56:00

Yaz aylarında artan sıcaklara bağlı oluşan sıvı kaybı, susuzluk hissini artırıyor. Dolayısıyla vücut fonksiyonlarının devamlılığı açısından bu kaybı telafi etmek gerekiyor. Düzenli su tüketiminin daha da önem kazandığı bu günlerde, halsizlik ve bitkinlik gibi can sıkıcı problemlerle karşılaşmak istemiyorsanız, sıvı alımınıza takviye olacak besinleri tüketebilirsiniz.


 

Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Berna Ertuğ, sıvı ihtiyacını ve susuzluğu gideren besinler hakkında bilgi verdi. Susuzluğun vücut dengesini bozduğunu ve yüzde 2’lik bir su kaybının dahi asit dengesinde değişimler meydana getirdiğini söyleyen Ertuğ, bu yüzdelerin artması halinde daha ciddi problemlerin kendini göstereceğinin de altını çizdi.

Pek çok kişi gün boyunca kaybedilen 2,5 litre suyun farkında değil. Dolayısıyla günde 2 ila 2,5 litre su tüketmenin önemi bu noktada ortaya çıkıyor. Ayrıca çay, kahve gibi sıvılar kesinlikle suyun yerini tutmuyor. Peki sıvı alımına hangi besinler yardımcı olabilir? İşte cevabı!

 

Salatalık

Salatalık, içeriğinde %95 oranında su bulunduran, sağlık yanlısı bir sebze. Ayrıca A ve C vitamini bakımından da oldukça zengin.

Kavun

%90 oranında su içeren kavun, potasyum ve C vitamini deposu diyebiliriz. Kan basıncını düzenliyor olması, kabızlığı gidermesi ve tok tutması da bonus!

Domates

İçeriğindeki likopen sayesinde bağışıklık sitemini güçlendiren ve dolaşımın yavaşlamasına engel olan domates suyu, vücut sağlığı açısından büyük değere sahip.

Çilek

C vitamini bakımından zengin olan çileğin içerisinde %90 oranında su var. Ayrıca kendisi kalp ve damar hastalıklarını önlüyor, enfeksiyonlarla savaşıyor.

Yoğurt

%80 gibi önemli bir oranda suya sahip olan yoğurt, içeriğindeki yararlı bakteriler ile bağırsak düzenleyici görevini üstleniyor. Üstelik kemiklere, dişlere, sinirlere ve kaslara da çok iyi geliyor.

Karpuz

%92 ile en sulu meyvelerden biri olan karpuz, yaz aylarının değişmezi. İçerdiği Beta-karoten, likopen ve C vitamini ile oldukça zengin olan karpuzun B vitamini deposu olduğunu da unutmamak gerek. Kolesterol seviyesinin yükselmesini engelleyen karpuzun yüksek şeker içermesinden dolayı abartılmadan tüketilmesi gerektiğini de hatırlatmakta fayda var.

Biber

Bol miktarda A ve C vitamini içeren biber, %90’dan fazla su oranına sahip. Ayrıca kendisi hücreleri sağlıklı çalıştırmasıyla ünlü.

Kabak

Yapısında önemli miktarda su bulunduran sebzelerden biri de kabak. Yaz sıcaklarında ağır yiyecekler tüketmek yerine kabağı tercih edebilirsiniz.

Marul

Yaklaşık olarak %95 oranında su içeren marul, su kaybını önemli ölçüde engelliyor. C vitaminine de sahip olan marulun açık renkli olanları daha sulu bizden demesi.

Limon

Yaz aylarının vazgeçilmez içeceklerinden biri de kesinlikle limonata. %90 su oranıyla önemli bir kaynak olan limon, şekersiz limonata şeklinde tüketilebilir.







EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ







Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X