Uyuyan güzel

Kaliteli uykunun önemi ve sağlığa olan faydaları yadsınamaz. Siz uyurken cildinize daha canlı bir görünüm kazandıracak ürünleri, önerilerimizle birlikte sunuyoruz. Tatlı rüyalar!

Uyuyan güzel
Yayın Tarihi: 2.12.2019 14:25:00

D

oğru zamanlarda yeterli kalitede uyumanız zihinsel, fiziksel sağlığınızı ve yaşam kalitenizi korumanızda yardımcı oluyor. Siz uyurken vücudunuz sağlıklı beyin işlevini desteklemek ve fiziksel sağlığınızı korumanız için çalışıyor. Düzenli uyku kilo kontrolüne yardımcı olurken aynı zamanda konsantrasyon ve verimliliğinizi de artırıyor. Kalp hastalık risklerini azaltıyor ve sizi stresten koruyor. Böylece sağlıklı yaşamın kapılarını ardına kadar açıyor. 

 

Güzel uykunun ipuçları

Sağlıklı olmak için beslenmemize verdiğimiz özeni, aynı şekilde geceleri aynı saatte yatmaya ve uyumadan önce telefon kullanmamaya da göstermek gerekiyor. Düzenli ve verimli uykunuzu aldığınızda üzerinizdeki olumlu etkisini hemen fark edeceksiniz. 

Soğuk bir duş alın

Havalar soğurken sıcacık uyumanın iyi geleceğini düşünürken araştırmalar uyumak için ideal sıcaklığın 18-22 derece aralığında olduğunu söylüyor. Bu nedenle, yatmadan önce duşunuzu soğuk suyla bitirmek size odanızın  penceresini açmak kadar iyi gelecek. Ayrıca araştırmalar, uykunun derin aşamalarına ulaşmak için vücut sıcaklığınızı gece boyunca düşük bir seviye tutmanız gerektiğini vurguluyor. 

Gün içinde ufak molalar verin 

Eğer iş temponuz ve ortamınız el veriyorsa iyi bir öğleden sonra şekerlemesi yapın! Bu kısa öğle uykusu, özellikle gece geç saatlere kadar çalışmanız gerekiyorsa vücuda çok iyi geliyor ve veriminizi artırıyor. Vücudunuz gerçekten yorgun hissettiğinizde onunla savaşmamanız, uyumanız gerekiyor. ABD Ulusal Uyku Vakfı (NSF) sadece 20 dakika bile olsa uyumanın dikkatinizi artıracağını söylüyor.

Uyku yardımcılarınızı keşfedin

Uykuya iyi gelecek sihirli bir değnek olmadığı için, vücudunuzu doğal olarak gevşetmenize yardımcı olacak şeyi bulun. Eğer magnezyum eksikliğiniz varsa uyku yoksunluğu çekmenizin sebebi bu olabilir. Hap olarak ya da suda eriyen magnezyum takviyesini uyumadan önce alarak verimli bir uyku çekebilirsiniz. Ya da doğal olarak lavanta, papatya ve yasemin gibi sakinleştirici bitki çaylarını uyumadan önce içebilirsiniz. Bu bitkiler vücudunuzu uykuya hazırlayarak derin bir uyku çekmenize yardım ediyor. Önemli olan size bu konuda neyin iyi geldiğini bulmanız.

Yatak odanızın dinlendirici atmosferi olması önemli

Konforlu yastıklarla kendinizi uykuya davet edin. Aynı zamanda sizi etkileyebilecek alerjenlerden (oda parfümü) odanızı arındırın. Yatmadan önce parlak ışıklardan ve telefondan uzak durun. Uyku saatiniz yaklaşırken seslerden ve uykuya dalmanızı zorlaştıracak stresli işlerden sıyrılın. 







EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ







Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X