Beğenilere Elveda

Popüler fotoğraf paylaşım platformu Instagram, şu ana kadar gerçekleştirdiği en büyük yenilik olarak adlandırdığı “Beğeni Gizleme” özelliğini bugün itibariyle ülkemizde test etmeye başladı.

Beğenilere Elveda
Yayın Tarihi: 15.11.2019 14:09:00
Günümüzün muhtemelen birkaç saatini geçirdiğimiz fotoğraf paylaşım platformu Instagram, hikayenin başında amatör ve profesyonel fotoğrafçılık ile ilgilenen herkesin portalı olma amacı güderken günümüzde bu algı değişti. Artık Instagram’da alışveriş dahi yapabiliyoruz. Merak ettiğimiz insanlar hakkında doğru ya da yanlış olduğunu önemsemeden bilgi alabiliyoruz ve en önemlisi kendimizin reklamını yapabiliyoruz. Bu sonda eklediğimiz son olgu, kendi reklamını yapmak biraz ego yüklü olarak algılansa da günümüz blogger ya da Influencer’larının yaptıkları tam olarak bu. 



Geçtiğimiz Mayıs ayında Instagram’ın sahibi olduğu Facebook, F8 ismiyle düzenlediği ve tüm dünyadan uygulama geliştiricileri, Influencer’ları ve markaları davet ederek getireceği yenilikleri açıkladığı bir etkinlik düzenledi. Bu etkinlik içerisinde ilk olarak Kanada’da aktive edilen ve hemen ardından Avustralya, Brezilya, İrlanda, İtalya, Japonya ve Yeni Zelanda’da kullanıcılara sunulan bir yenilikten bahsetti; Beğeni Gizleme. Bugün hali hazırda ülkemizde de test edilmeye başlanan uygulamayla, yakında adının Instagram From Facebook olacağı açıklanan popüler sosyal medya platformu beğenileri neden gizlesin ki? Cevabı yapılan gerekçeye göre oldukça makul; paylaşım gerçekleştiren marka ya da kişilerin duyduğu beğeni kaygısını ortadan kaldırıp içeriğe önem vermek. 



Beğeniler halka açık olduğunda, insanların tek önem verdiği şey sayılar olur. İşin özeti bu istatiksel değer başarı ölçütü gibi algılanır. Eğer beklenen altında beğeni sayısı kalırsa kullanıcı içeriği siler ki diğer çok beğeni alan fotoğraflarında olduğu gibi genel olarak yüksek beğeni sayısına eriştiğine değinir. Bu da hali hazırda yaratılan içeriğe önem verilmediğini gösterir. 
İşin bir de Influencer/marka işbirliği kısmı da var. Markalar beğeni üzerinden hedef koydukları için raporlamayı kendileri yaparlar. Onların tek hedefi amaçlanan rakama ulaşmaktır. Beğeni Gizleme’den hemen sonra olacak şey yine rakamsal hedef olabilir ancak kişiye açık kalacak beğeni sayısı sebebiyle markalar raporlamayı Influencer’lardan isteyecek. Yani ülkemizde de aktif olarak varlıklarını sürdüren Influencer dostlarımıza çok iş düşüyor. 
Sonuç olarak dergi ve gazete dünyasının hep önem verdiği bir olgu olan “İçerik Zenginliği” Instagram From Facebook sayesinde ufukta görünüyor. Beğenilere elveda!
 






EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ







Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X